Стар клуб - фитнес и спа

Как да се спасим от студа и вирусните заболявания?

За целта е необходимо да стимулираме работата на имунната система и тъй като, да това е система, са необходими не една, а няколко комплексни съставки, които да бъдат изпълнени. Много е важно да се знае, че извършването на всяка една дейност поотделно няма да има такъв ефект, както , ако се направят всички заедно. Така работят системите-съвкупността на всички елементи имат по-голям ефект, отколкото всеки един самостоятелно.

 

1. Движение

В студените дни, когато навън е -15 С, е достатъчно да направим 20-40 минутна лека тренировка (може и вкъщи), за да се стоплим и да раздвижим кръвта.  Най-голямата грешка е да седим на едно място, без да се движим и да се оплакваме колко е студено.
Нашето предложение: пуснете си любимото предаване или музика и направете 10 лицеви опори, 20 коремни преси и 30 подскока без почивка между отделните упражнения. Повторете в 5 серии с по 2 минути почивка между сериите.
Умерените физически упражнения подобряват имунитета. По време на тренировка антителата/белите кръвни телца започват да се движат с по-голяма скорост в тялото, по този начин те могат по-бързо  да „разпознаят“ вирусите и бактериите преди да са ви повалили и съответно да ви предпазят от поредната настинка или грип. Тъй като този ефект преминава до 24 ч. след тренировката, е важно да  тренирате поне три пъти седмично, за да се поддържат резултатите.

 

2. Сауна /Парна баня

Множество проучвания и дългогодишни практики показват, че контролираното увеличаване на телесната температура, което се случва в сауната, помага на тялото да се пребори с вирусите и бактериите, като високата температура им пречи да се размножават. (Това се случва в тялото и когато е във  фебрилно състояние). Медицинските проучвания показват, че след сауна се увеличава броят на  белите кръвни телца, лимфоцитите, базофилите, а именно те се борят с вирусите, бактериите и възпаленията. При изпотяването, токсините и шлаките се изхвърлят от тялото и по този начин тялото се детоксикира и освобождава от причинителите на грип и настинки.

 

3.Масаж

Стресът е един от основните фактори за спад в имунитета. Ето защо масажът, освен о благотворно влияние върху мускулите,  има отношение и към предпазването от вирусите. При масаж се наблюдава понижение в нивото на кортизола-познат като стрес хормон, което ще ви накара да се чувствате по-спокойни , както и намаляване нивата на вазопресина-хормон, който ви кара да се чувствате агресивни. Кортизолът, също така, атакува и унищожава белите кръвни телца, които всъщност са „бойците“ на имунната система, затова е важно да поддържаме добра циркулация на кръвта и  засилване на лимфотока, ефект, който идва от един добър масаж за 45-60 минути.

 

4. Консумация на много течности.

Достатъчното количество вода-2,5-3 л.вода на ден гарантират, че токсините ще излязат по-бързо от тялото, както и че няма да страдаме от дехидратация при спорт, сауна и др.
Факт, който малко хора знаят е, че след масаж е добре да изплакнем устата с глътка вода, а след това и да изпием чаша вода с лимон. Това е така, тъй като при масаж се засилва лимфотока и изхвърлянето на токсини и шлаки през отделителната система и устата. Затова, първо изплакнете, а после пийте.

 

5. Витамин С.

Всеки ден по един изстискан лимон с лъжица мед ще ви даде необходимото количество от този витамин, който е антиоксидант No 1.  Той атакува нуклеиновата киселина на вирусите и се бори с тях докато ги унищожи.  Можете да го откриете  в най-големи количества  и в кивито и останалите цитрусови плодове.